وبلاگ علمی و تفریحی
جدیدترین نرم افزار ها , مطالب و مقاله های مهندسی
تبلیغات
درباره ما


حامد هاشمی ٍ با سلام این وبلاگ جهت ارتقاء دانش فنی مهندسی ایجاد شده است مطالب و مسائل متفرقه صرفآ جهت کاهش یکنواختی وبلاگ است هر مطلبی که فکر کردید در شآن این وبلاگ نیست گزارش دهید هر مطلبی که فکر میکنید به قوم یا قبیله ای بی احترامی شده گزارش دهید هر مطلبی که برخلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران است گزارش دهید با تشکر
ایمیل : hamedhashemiii@yahoo.com
نویسندگان
ساعت
اطلاعات

آزمون تخصص پزشكی



 

این آزمون هر ساله در دو نوبت در ماههای آوریل وسپتامبر در شهر آنكارا برگزار میشود واز دو قسمت آزمون زبان خارجی وآزمون علمی تشكیل شده است . هدف از آزمون زبان خارجی انتخاب داوطلبین واجد شرایط برای شركت در ازمون علمی است . در آزمون زبان خارجی دانشجو می با یست از 100 امتیاز حدا قل 60 امتیاز كسب كند و گر نه حق ورود به ازمون علمی را نخواهد داشت.آزمون در تاریخی كه از سوی شورای آموزش عالی كشور تركیه از طریق دفترچه راهنمای آزمون tus مشخص میشود ساعت 30/9 صبح برگزارخواهد شد ونتیجه آزمون فردای آنروز ساعت 11 صبح بصورت لیستی در محل برگزاری امتحان دردسترس داوطلبین قرار می گیرد . دانشجو یانی كه حد نصاب قبوتی راكسب كرده اند وارد ازمون علمی خواهند شد كه همان روز راس سا عت 30/13 برگزار خواهد شد .

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ دو شنبه 4 مهر 1390برچسب:,     

آزمون زبان خارجی



 

آزمون زبان خارجی به دو گروه تقسیم می شود

گروه اول. انگلیسی .فرانسه. آلمانی

گروه دوم.اسپانیولی.ایتالیایی.روسی

آزمون گروه اول بصورت تستی وگروه دوم بصورت تشریحی برگزار می شود و داوطلب میتوا ند یكی از 6 زبان خارجی را جهت آزمون انتخاب كند. درآزمون گروه اول متن ها یی به یكی از زبانهای انگلیسی فرانسه یا آلمانی / بسته به ترجیح دانشجو/ تنظیم شده است كه پرسشهایی در قالب در مطلب بصورت تستی وبه زبان تركی ارایه شده اند .در آزمون گروه دوم متنی متشكل از حدود200 كلمه به یكی از زبانهای اسپانیولی ایتالیایی یا روسی ارائه میشود كه داوطلب باید آنرا به زبان تركی ترجمه كند .

نكته.

قبولی این مرحله تا دو سال اءتبار دارد .چنانكه دانشجویی دراین امتحان حد نصاب قبولی را كسب كند جهت ورود به آزمون علمی تا دوسال از شركت در آزمون زبان معاف می باشد

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ دو شنبه 4 مهر 1390برچسب:,     

آزمون علمی



 

هدف از آزمون علمی انتخاب دانشجویان واجد شرایط جهت ورود به دوره دستیاری در تخصص های مختلف پزشكی میباشد وبصورت تستی برگزار می شود .

این آزمون حاوی 3 گروه سوال می باشد .

1. تستهای ءلوم پایه پزشكی نوع اول TTBT. 1

2. تستهای ءلوم پایه پزشكی نوع دوم TTBT. 2

3. تستهای كلینیك KTBT

دانشجویان فارغ ا لتحصیل از دانشكده پزشكی به سوا لات TTBT .1 KTBT جواب خوا هند داد و دانشجویان فارغ ا لتحصیل از دیگر دانشكده ها سوا لات TTBT .1 TTBT.2 را جواب خواهند دا د .

TTBT .1

بیوشیمی 20%

میكروبیولوژی 20%

پاتولوژی 20%

فارماكولوژی 20%

آناتومی 10%

فیزیولوژی 6%

جنین شناسی و بافت شناسی 4%

TTBT.2

بیوشیمی 45%

میكروبیولوژی 45%

فیزیولوژی 5%

جنین شناسی وبافت شناسی 5%

KTBT

داخلی 30%

كودكان 30%

جراحی 25%

زنان و مامایی 15%

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ دو شنبه 4 مهر 1390برچسب:,     

شرایط امتحانات برای دانشجویان خارجی در مقطع لیسانس



 

شرایط و تعهدات اولیه

برای شروع به تحصیل دانشجویان خارجی در تركیه امتحان ویژه ای تحت عنوان YÖS برگزار می گردد كه این امتحان هر ساله توسط مركز ÖSYM در تاریخهای معینی برگزار می شود.

شرایط و مقررات برای شركت كنندگان خارجی هر ساله توسط ÖSYM در دفترچه ویژه ای به چاپ می رسد. كه در این جا بخشی آنها آورده شده است. لازم به ذكر است كه حق ثبت نام برای پذیرفته شدگان تنها برای آن سال می باشد و این حق برای سالهای بعدی محفوظ نمی باشد.

هرگونه مكاتبه مابین ÖSYM و شركت كنندگان به زبان تركی با خط لاتین ویا انگلیسی می باشد.

در اثنای مكاتبه هرگونه تاخیر ناشی از سیستم پستی ویا مفقود شدن آنها، ÖSYM مسولیت ندارد. كسانی كه برگه های ورود به امتحان یا نتایج امتحان را مفقود نموده اند می توانند به ÖSYM مراجعه نمایند.

اصلاح و تغییر در مدارك و فرمهای ارسالی امكان پذیر نمی باشد و اگر مدارك به دفعات ارسال شود آخرین مدرك ارسالی مبنا قرار خواهد گرفت.

ÖSYM با مسایلی از قبیل خوابگاه، بورس و اقامت دانشجویان ارتباطی ندارد.

نحوه ثبت نام:

2- قطعه عكس از روبرو و واضح و بدون عینك رنگی

شماره پاسپورت

واریز مبلغ 50 دلار به حساب ÖSYM

زمان ثبت نام از اوایل ژانویه شروع می شود و امتحان نیز معمولا در روز یكشنبه در ماه آوریل ( فروردین اردیبهشت) برگزار می گردد.

امتحان در دو بخش برگزار می شود بخش اول كه سعی می شود دانش و تواناییهای دانشجویان بررسی شود تكیه كمی بر زبان داشته و سعی می شود با توضیحات به زبانهای تركی و انگلیسی مشكل زبان برطرف شود اخذ حداقل 40 نمره از 100 برای قبولی الزامی است. بخش دوم شامل دانش زبان تركی است كه هیچ تاثیری بر نتیجه امتحان نداشته و میزان آشنایی داوطلبین به این زبان مورد بررسی قرار می گیرد و اگر پذیرفته شدگان در دانشگاههایی كه به زبان تركی تدریس می شوند این نمرات پس از ثبت نام برای دوزه زبان تركی موثر می باشد .

امتحان به صورت تستی و 5 گزینه ای می باشد. به ازای هر 4 پاسخ اشتباه یك پاسخ صحیح حذف می شود.

هر ساله سهمیه دانشجویان خارجی برای دانشگاههای تركیه مشخص می شود و این سهمیه نمی تواند بیش از 10% دانشجویان آن دانشگاه باشد.

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ دو شنبه 4 مهر 1390برچسب:,     

شهریه دانشگاههای ترکیه در سال تحصیلی 2006 - 2007



 

بر اساس مصوبه هیات دولت ، دانشجویان ترک که شهروند ترکیه می باشند بین 58 الی 483 لیر (معادل 50 الی 420 دلار ویا 55 هزار تومان تا 450 هزار تومان ) برای هر سال تحصیلی می پردازند. شهریه برای دانشکده های پزشکی 483 لیر ، کنسرواتوار دولتی (موسیقی) 481 دانشکده های مهندسی 317 ، حقوق 256 ، فن و ارتباطات 232 لیر می باشد.

دانشجویان در سیستم آموزش از راه دور (شبیه دانشگاه پیام نور ایران) کمترین میزان شهریه یعنی 58 لیر پرداخت می کنند.

درصورتیکه دانشجویان شهریه را در موعد مقرر پرداخت نکنند، ثبت نام نخواهند شد. بخشی یا تمامی شهریه دانشجویان به صورت وام بلند مدت توسط سازمانهای امور خوابگاهی کل مشور قابل پرداخت است. شهریه دانشجویان در دو قسط و در اول هر ترم به صورت یک دوم کل مبلغ شهریه پرداخت می شود.

دانشجویانی که در دانشگاههائی تحصیل می کنند که دروس به زبانهای خارجی (بغیر از رشته های زبانهای خارجی) تدریس می شود ، دوبرابر این مبلغ را می پردازند.

دانشجویان خارجی که در ترکیه به تحصیل می پردازند به صورت سه برابر دانشجویان داخلی محاسبه شده و به صورت ارزی دریافت می شود.شهریه دانشجویان خارجی که تبار ترکی داشته ولی تابعیت خارجی دارند، بر اساس مصوبه شورای آموزش تععین می شود (معمولا این مبلغ در حدود شهریه دانشجویان ترکیه ای به تصویب می رسد).

دانشجویانی که تا زمان مقرر برای تحصیل ، نتوانسته اند تحصیلات خود را به اتمام برسانند در سال اول 50 درصد و در سال بعدی 100 درصد بیش از سایر دانشجویان شهریه پرداخت خواهند کرد. همچنین دانشجویانی که همزمان در رشته دیگری به تحصیل می پردازند، دوبرابر دانشجویان دیگر برای رشته دوم پرداخت می کنند. فرزندان شهدائی که در جریان مبارزه با ترور جان خود را از دست داده اند، از پرداخت شهریه معاف هستند.

شهریه سالانه

دانشکده

483

دانشکده های پزشکی

403

دندانپزشکی

315

دامپزشکی

230

فیزیوتراپی

230

آمزش فنی

328

مدیریت دانشگاه İTU

317

مهندسی ، معماری ، مهندسی - معماری ، مهندسی تکنیک ، عمران ، ماشین آلات ، معدن ، الکتریک - الکترونیک ، شیمی ، هوا و فضا ، کشاورزی ، جنگلداری ،

258

علوم دریائی ، کشتی سازی و علوم دریائی ، محصولات دریائی ، دریانوردی ، هنر و طراحی ، هنرهای زیبا ،

232

فن ، فن ادبیات ، برنامه فنی ،

256

حقوق ، اقتصاد ، مدیریت ، علوم سیاسی ، علوم اقتصادی و ادرای ،

232

زبان تاریخ و جغرافی ، الهیات ، علوم تربیتی ، تربیت فنی حرفه ای ، آموزش پزشکی ، مهندسی صنایع ، تجارت و توریسم ، آموزش همگانی ، ادبیات، ارتباطات ،

58

آموزش از راه دور

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ دو شنبه 4 مهر 1390برچسب:,     

رشته های گروه غیر پزشكی



 
تحصیلات پیش دانشگاهی
تحصیلات ابتدایی :(İlk Öğretim) در كشور تركیه از سن هفت سالگی آغاز می شود و به مدت 8 سال ادامه دارد. سپس تحصیلات دبیرستان (Lise) شروع می شود. مجموع دوره تحصیلات ابتدایی و دبیرستانی در تركیه 11 الی 12 سال می باشد. دوره دبیرستان شامل رشته های علوم انسانی، ریاضی، فیزیك و علوم تجربی است. بعد از اتمام دوره ابتدایی می توان دوره تحصیلات دبیرستانی را در رشته های علوم دینی و هنرستانهای صنعتی نیز ادامه داد كه طول تحصیلات برای این رشته ها معمولا دوازده سال می باشد. در پایان دوره دبیرستان به دانش آموزان مدرك دیپلم (Lise Diploması) اعطاء می گردد.

تحصیلات دانشگاهی
برای ورود به دانشگاهها و مراكز آموزش عالی كشور تركیه دارا بودن مدرك دیپلم دبیرستان و گذراندن آزمون سراسری (كنكور) الزامی است. آزمون سراسری (كنكور) برای متقاضیان خارجی و محلی متفاوت است كه به زبانهای تركی و انگلیسی برای خارجیها و به زبان تركی برای محلی ها برگزار می شود. دروس امتحانی شامل ریاضی، فیزیك، شیمی، معلومات عمومی و هوش می باشد. پذیرش دانشجویان در دانشگاهها براساس رتبه كسب نموده در آزمون سراسری (كنكور) می باشد.

مقاطع تحصیلی
1- Ön Lisans Diploması: دو تا سه سال تحصیل بعد از دیپلم دبیرستان می باشد.
2- Lisans Diploması: چهار سال تحصیل كه شامل حداقل 147 واحد می باشد.
3- Yüksek Lisans Diploması: دو سال تحصیل تمام وقت می باشد. برای ورود به این دوره دارا بودن مدرك Lisans Diploması الزامی است. این دوره شامل دو نیم سال كلاس درس و دو نیم سال رساله تحقیقاتی است.
4- Veterner Hekimliği Yüksek Lisans Diploması: پنج سال تحصیل تمام وقت در رشته دامپزشكی بعد از دیپلم دبیرستان می باشد.
5- Doktora (Ph.D.): سه تا چهار سال تحصیل تمام وقت می باشد. برای ورود به این دوره دارا بودن مدرك Yüksek Lisans Diploması الزامی است. این دوره شامل دو تا چهار نیم سال كلاس درس و حداقل چهار نیم سال تحقیقات می باشد. قبل از شروع تحقیقات دانشجو باید امتحان جامع را با موفقیت بگذراند. نوشتن رساله دوره دكترا و دفاع موفقیت آمیز از تحقیقات انجام شده شرط اعطاء مدرك دكترا است.

نحوه ارزشیابی مدارك تحصیلی
1- مدارك :Ön Lisans Diploması دو سال تحصیل و كلیه مدارك و تحصیلات نیمه تمام دانشگاهی (آكادمیك) دو یا سه سال تحصیل در صورت دارا بودن دیپلم دبیرستان به عنوان كاردانی ارزشیابی می شود.
2- مدارك :Lisans Diploması (Bachelor) بعد از دیپلم دبیرستان به عنوان كارشناسی ارزشیابی می شود.
3- مدارك :Yüksek Lisans Diploması (Master) از دانشگاههای گروه یك با شرط دارا بودن مدرك كارشناسی به عنوان كارشناسی ارشد ارزشیابی می شود.
تبصره 1: مدارك موضوع بند 3 از مراكز آموزش عالی كه نامشان در فهرست دانشگاههای گروه یك آورده نشده است با دارا بودن معدل 3 از 4 به همراه ارائه یك مقاله علمی از رساله دوره كارشناسی ارشد در نشریات بین المللی به عنوان كارشناسی ارشد ارزشیابی می شود.
4- مدارك :Veterner Hekimliği Yüksek Lisans Diploması پنج سال تحصیل پیوسته بعد از دیپلم دبیرستان، به عنوان كارشناسی ارشد در دامپزشكی ارزشیابی می شود.
5- مدارك :Doktora (Ph.D.) از دانشگاههای گروه یك با شرط دارا بودن مدرك كارشناسی ارشد به عنوان دكترا ارزشیابی می شود.
تبصره 2: مدارك موضوع بند 5 از مراكز آموزش عالی كه نامشان در فهرست دانشگاههای گروه یك آورده نشده است به شرط دارا بودن معدل سه از چهار همراه با ارایه یك مقاله علمی از رساله دوره دكترا در نشریات بین المللی غیر محلی (غیر از ایران و كشور محل تحصیل) به عنوان دكترا ارزشیابی می شود.
6- كلیه مدارك دانشگاهی كه بصورت مكاتبهای، ترددی و غیر حضوری اخذ شود غیر قابل ارزشیابی می باشد.

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ دو شنبه 4 مهر 1390برچسب:,     

دانشگاهها و مراكز آموزش عالی تركیه



 

) دانشگاهها و مراكز آموزش عالی تركیه گروه یك (ممتاز)، برای كلیه مقاطع تحصیلی به شرح زیر می باشد.

1- Ege Üniversitesi (Aegean University)

2- Anadolu Üniversitesi (Anatolia Üniversity)

3- Ankara Üniversitesi (Ankara University)

4- Atatürk Üniversitesi (Ataturk University)

5- Boğaziçi Üniversitesi (Boğaziçi University)

6- Çukurova Üniversitesi (Çukurova University)

7- Dokuz Eylül Üniversitesi (Dokuz Eylül University)

8- Gazi Üniversitesi (Gazi University Ankara)

9- Hacettepe Üniversitesi (Hacettepe University)

10- İstanbul Teknik Üniversitesi (Istanbul Technical University)

11- İstanbul Üniversitesi (Istanbul University)

12- Marmara Üniversitesi (Marmara University)

13- Orta Doğu Teknik Üniversitesi Ankara (Middle East Technical University)

14- Mimar Sinan Üniversitesi (Mimar Sinan University)

15- Yıldız Teknik Üniversitesi (Yildiz Technical University)

16- Bilkent Üniversitesi (Bilkent University)

17- Karadeniz Teknik Üniversitesi (Karadeniz University of Technology)

2) دانشگاهها و مراكز آموزش عالی تركیه گروه دو (خوب). كلیه دانشگاهها و مراكز اموزش عالی كه مورد تائید شورای اموزش عالیYOK)) كشور تركیه می باشند فقط قابل ارزشیابی در مقطع كارشناسی (لیسانس) هستند.

ارزشیابی مقاطع بالاتر این گروه از دانشگاهها براساس تبصره های 3 و 5 مورد بررسی قرار می گیرد.

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ دو شنبه 4 مهر 1390برچسب:,     

جدول چگونگی ارزشیابی مدارك تحصیلی دانشگاههای تركیه



 

ارزشیابی

شرایط

مدارك

كاردانی

2 سال تحصیل بعد از دیپلم دبیرستان 12 ساله (یا پیش دانشگاهی)

On Lisans Diplomasi

كارشناسی

4 سال تحصیل بعد از دیپلم دبیرستان 12 ساله (یا پیش دانشگاهی)

Lisans Diplomasi (Bachelor)

كارشناسی ارشد

داشتن مدرك كارشناسی از دانشگاههای گروه یك یا از دانشگاههای گروه دو با معدل 3 از 4 به همراه یك مقاله از رساله در نشریات معتبر بین المللی

Yuksek Lisans Diplomasi (Master)

كارشناسی ارشد دامپزشكی

5 سال تحصیل پیوسته بعد از دیپلم دبیرستان

Veterner Hekimligi Yuksek Lisans Diplomasi

دكترا

داشتن مدرك كارشناسی ارشد از دانشگاههای گروه یك یا یك یا از دانشگاههای گروه دو با معدل 3 از 4 همراه ارائه یك مقاله علمی از رساله در نشریات معتبر بین المللی غیر محلی (غیر از ایران و كشور محل تحصیل)

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ دو شنبه 4 مهر 1390برچسب:,     

شرایط انتقال برای دوره كاردانی



شرایط انتقال برای دوره كاردانی

داشتن شرایط عمومی طبق آیین نامه انتقال دانشجویان ایرانی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی خارج از كشور به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی داخل شامل :

1-خروج قانونی و نداشتن مشكل نظام وظیفه برای آقایان .
2- داشتن دیپلم كامل متوسطه نظام قدیم و یا مدرك پیش‌دانشگاهی نظام جدید مورد تایید وزارت آموزش و پرورش .
3- گذراندن حداقل 14 واحد درسی قابل قبول در دانشگاه معتبر خارج از كشور

شرایط انتقال برای دوره كارشناسی

داشتن شرایط عمومی طبق آیین نامه انتقال دانشجویان ایرانی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی خارج از كشور به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی داخل شامل :

1- خروج قانونی و نداشتن مشكل نظام وظیفه برای آقایان .
2- داشتن دیپلم كامل متوسطه نظام قدیم و یا مدرك پیش‌دانشگاهی نظام جدید با معدل كتبی حداقل 12 و یا معادل ارزشیابی شده آن توسط وزارت آموزش و پرورش .
3- گذراندن حداقل 36 واحد ترمی در نظام واحدی ، یا معادل آن در نظام سالانه با معدل كل حداقل 5/2 از 4 یا معادل آن در دانشگاه معتبر خارج از كشور

شرایط انتقال برای دوره كارشناسی ارشد ناپیوسته

داشتن شرایط عمومی طبق آیین نامه انتقال دانشجویان ایرانی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی خارج از كشور به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی داخل شامل :

1-خروج قانونی و نداشتن مشكل نظام وظیفه برای آقایان .
2- داشتن دیپلم كامل متوسطه نظام قدیم و یا مدرك پیش‌دانشگاهی نظام جدید یا معادل ارزشیابی شده آن توسط وزارت آموزش و پرورش .
3- داشتن مدرك كارشناسی از ایران و یا معادل ارزشیابی شده آن توسط وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی حسب مورد.
4- گذراندن حداقل 16 واحد درسی در نظام واحدی یا معادل آن در یكسال تحصیلی در نظام سالانه با معدل كل حداقل 3 از 4 یا معادل آن در دانشگاه معتبر خارج از كشور .

شرایط انتقال برای دوره دكترا

داشتن شرایط عمومی طبق آیین نامه انتقال دانشجویان ایرانی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی خارج از كشور به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی داخل شامل :

1-خروج قانونی و نداشتن مشكل نظام وظیفه برای آقایان .
2- داشتن دیپلم كامل متوسطه نظام قدیم و یا مدرك پیش‌دانشگاهی نظام جدید یا معادل ارزشیابی شده آن توسط وزارت آموزش و پرورش .
3- داشتن مدرك كارشناسی و كارشناسی ارشد از ایران و یا معادل ارزشیابی شده آن توسط وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی حسب مورد .
4- گذراندن كلیه مراحل دوره دكترا ( تمام دروس مربوط و امتحان جامع ) با موفقیت و تنها نیمه تمام ماندن پایان نامه دوره در دانشگاه معتبر خارج از كشور


تبصره 1: دانشجویانی كه برای ادامه تحصیل در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی داخل كشور پذیرفته می‌شوند موظف‌اند شهریه تحصیلی خود را طبق تعرفه‌های تعیین شده توسط دانشگاه پرداخت نمایند.
تبصره 2 : متقاضیانی كه تا تاریخ تسلیم تقاضا بیش از یكسال وقفه تحصیلی داشته باشند ، دانشجو محسوب نمی‌شوند و درخواست آنان مورد رسیدگی قرار نخواهد گرفت.
تبصره 3 : درخواست انتقال به همراه مدارك لازم ، باید حداقل سه ماه قبل از شروع نیمسال تحصیلی كه داوطلب قصد انتقال را دارد به معاونت دانشجویی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ارسال شود.
تبصره 4 : فقط مدارك تحصیلی رسمی كه به تایید نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در كشور محل تحصیل دانشجو رسیده باشد ، مورد بررسی قرار می‌گیرد.


براساس موافقت اخیر جناب آقای دكتر توفیقی وزیر محترم علوم ، تحقیقات و فناوری ، حداقل واحدهای موردنیاز برای انتقال فرزندان سفرا ، كاركنان و مأموران وزارت امورخارجه در خارج از كشور در دوره كارشناسی به 24 واحد ترمی یا معادل آن در یكسال تحصیلی تقلیل یافــت. بنابراین این قبیل متقاضیان می بایست حداقل 24 واحد درسی و یا معادل آن را در یكسال تحصیلی با معدل كل حداقل 5/2 از 4 یا معادل آن در دانشگاه معتبر خارج از كشور بگذرانند.
ضمناً ، درمورد متقاضیانی كه دوره پیش دانشگاهی را در ایران و یا در خارج از كشور نگذرانده و مستقیماً وارد دانشگاه خارج از كشور شده اند ، لازمست حداقل 24 واحد درسی دیگر و یا معادل آن را در یكسال تحصیلی ، علاوه بر واحدهای مورد نیاز برای انتقال در دانشگاه معتبر خارج از كشور با معدل كل حداقل 5/2 از 4 بگذرانند تا 24 واحد از كل واحدهای گذرانده شده توسط وزارت آموزش و پرورش در ایران برای ارزیابی مدرك .پیش دانشگاهی كسر و معــادل گواهینامـــه پایـــان دوره پیش دانشگاهی از سوی وزارت مذكور صادر گردد.

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ دو شنبه 4 مهر 1390برچسب:,     

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد